Als marketing specialist heb je uitdagingen genoeg. Hoe vertegenwoordig je jouw brand zowel online als offline? Hoe ziet jouw merk eruit, en hoe zet je het op de kaart? Door slimme marketing stunts te plannen, laat je zien waar jouw brand voor staat en genereer je aandacht voor je merk. Maar je werkt natuurlijk wel met budgetten. En niet ieder marketingbudget is oneindig!
In deze blog geven we je daarom 3 creatieve marketing ideetjes met golfkarton: een veelzijdig en budgetvriendelijk materiaal, waar je toch behoorlijk wat aandacht mee kunt genereren. Als je er maar slim mee omgaat!
Voordelen van golfkarton
Golfkarton is niet alleen enorm veelzijdig in gebruik, je laat er ook nog eens mee zien dat jouw bedrijf zich bewust is van zijn ecologische footprint. Wat je er ook van laat maken, het materiaal is volledig te recyclen en heeft dus geen negatieve impact op het milieu. Iets wat veel moderne bedrijven nastreven in hun overall strategie!
Naast milieuvriendelijk is golfkarton ook nog eens opvallend betaalbaar: je kunt er grote statements mee maken, zonder dat je er enorme bedragen voor uit hoeft te trekken. Het laat zich bovendien makkelijk opvouwen en hergebruiken: allemaal voordelen die het bijzonder praktisch en verantwoord in gebruik maken.
- Goedkoop en toch stijlvol
- Meerdere malen opnieuw te gebruiken
- Makkelijk te bedrukken en op vorm te snijden
- Simpel opvouwen en opbergen
- 100% recyclebaar
1) Een sustainable zithoek
Heb je wel eens op een kartonnen fauteuil of bank gezeten? Het zit eigenlijk best lekker! Door een sustainable zithoek in je koffiecorner, beursstand of wachtkamer te plaatsen, laat je direct de milieubewuste kant van jouw bedrijf zien. Zet mensen aan het denken: waarom zouden meubels niet te recyclen moeten zijn? Van golfkarton kun je bovendien bijzonder stevige meubels laten maken, die een absolute eyecatcher vormen.
Je kunt je meubels natuurlijk laten bedrukken met een gezellig printje, met leuke slogans of gewoon met je bedrijfslogo. Maak een knus hoekje met meerdere fauteuils, een bank en een salontafel en geef mensen gelijk iets om over te praten!
2) Selfie time!
Dé manier om online en offline te combineren: laat mensen op de foto gaan met jouw unieke selfie wand. Daarbij kun je denken aan een draagbaar bord met een uitsparing, of aan een staande wand waar je achter kunt plaatsnemen. Kies voor een grappig en herkenbaar frame, zoals een social media tijdslijn van Facebook, Instagram of LinkedIn, of creëer een prachtige achtergrond waar bezoekers met hun eigen hoofd in kunnen plaatsnemen.
Laat ruimte voor hoofd en schouders, of geef het bord een nóg grappiger effect en kies voor ovale uitsparingen ter grootte van een volwassen hoofd. Natuurlijk daag je mensen uit om hun foto te delen op social media en genereer je zo nog meer aandacht voor je brand!
3) De spanning opbouwen: even spieken
Een uitsparing in een kartonnen bord kan je natuurlijk ook de andere kant op gebruiken: bijvoorbeeld om een exclusieve sneak peek mee te geven. Bij een nieuwe winkel, tijdens een verbouwing of in een nieuwe modecollectie! Creëer een mysterieuze sfeer en zorg dat mensen nieuwsgierig worden naar wat er achter de schermen gebeurt. Zorg dat ook het ontwerp van het karton zelf uitnodigt tot kijken en gebruik slimme slogans en aanwijzingen die de interesse aanwakkeren.
Je plakt alle ramen af met strak vormgegeven karton en laat alleen kleine uitgesneden kijkgaten vrij op verschillende hoogtes. Zo kunnen mensen van alle leeftijden een kijkje achter de schermen nemen!
Jouw leverancier voor iedere marketingstunt
Sta jij te springen om met één van deze ideeën aan de slag te gaan? Laat je dan helpen door één van de meest ervaren partijen op het gebied van kartonnen drukmateriaal. Bij Megavista maken ze de gaafste promotiematerialen van golfkarton, en kunnen ze je uitstekend adviseren hoe jouw project het beste tot leven brengt.
Kies uit kartonnen displays, meubels, beursstands en ‘peephole’ kijkgat wanden: je kunt het zo gek niet bedenken of ze kunnen het voor je maken. Helemaal in het design dat jij voor ogen hebt!